Finn formen med Siri uke 5

Skrevet av RAW Trening | 6. november 2018 | Ingen kommentarer

Uke 5 av 12

Bakgrunn: Siri har en travel jobb med mye reising og er mor til tre. Det er lenge siden hun har trent regelmessig, men nå ønsker hun å å ta bedre vare på seg selv og etablere sunne treningsvaner. Med hjelp av RAW og PT Ronny Døhli følger Siri en 12 ukers treningsplan. Følg Siri på veien mot mer energi og overskudd!

Siris mål: Få mer energi, føle meg vel og kjenne at kroppen er sterkere og lettere.

Treningsrutiner: 4 treningsøkter à min. 30 min. pr uke

Aktivitetsmål: Min. 3 økter pr uke à 30 min. de dagene Siri ikke trener (ballspill med barna, gåturer, sykling etc.)

Fokus denne uken: Komme tilbake til hverdagsrutinene etter høstferien som var utfordrende!

Siris kommentar:

Forrige uke var barneuke og mye logistikk. Legger og merke til at jeg trenger mye søvn. Gjerne 8 timer!

Opplever trening som en del av uken nå, noe som bare skal gjennomføres. Selv om jeg innimellom må tåle at det ikke går som planlagt. En 30 min økt blir bare 20 min av og til og det får være greit. Målet mitt den første måneden om å komme inn i treningsvaner syns jeg har gått bra.

Jeg har fokusert på å ta gode valg kostholdsmessig, men har ikke gått ”all-in”. Med mange bursdager og høstferie i oktober syns jeg det har vært for mange dager som ikke har vært gode med tanke på mat. Så her vil jeg fokusere mer fremover. Kjenner jeg kan bli utålmodig innimellom, ønsker om quick fix popper opp i hodet – selv når jeg vet at det ikke fungerer sånn. Da er det ekstra godt å snakke med Ronny som minner på viktig og riktig fokus.

Vi er mer aktive sammen som familie og det er jeg glad for. Jeg ser frem til november og fokus på sunne lørdager med næringsrik og god mat! ☺

Har og funnet ut at jeg gjør styrken først i uken – den krever mest av meg. Løpingen går veldig greit.

INSTAGRAM: Følg Siri på hennes livsstilsendring – @siri.abrahamsen
Ronnys kommentar:

Treningsrutinene begynner mer og mer å bli en naturlig del av Siri sin hverdag. Hun har også funnet ut at det er bra for henne å gjøre styrketreningen i starten av uken. Det å legge opp uken slik den passer henne best er lurt, for da er sjansen også større for at det blir gjennomført og også bedre gjennomført. Det er fortsatt noen dager som ikke alt går etter planen som hun sier, men dette tenker jeg er det hverdager handler om; alt går ikke alltid etter planen, men man må være god på å utnytte de mulighetene man har

og komme seg fort tilbake på det riktige sporet!

Det har nå gått 4 uker med opplegget og det er ofte på denne tiden man kan begynne å kjenne på at tålmodigheten utfordres. Qiuck fix er aldri en god løsning, men jeg skjønner at det er fristende. Så mine samtaler med Siri handler hele tiden om å holde henne motivert og holde riktig kurs opp mot de målene vi har satt. Dette vil garantert gi resultater, men det vil også være perioder det koster mer og ting ikke flyter av seg selv. Og da er det veldig viktig å holde seg til planen.

Når det er sagt synes jeg Siri har gjort en veldig god jobb så langt og de hindringene som har dukket opp har vi løst fint. Men de neste ukene blir viktige!

Fokus videre:

Kosthold! Nå som treningsrutinene har begynt å sette seg går vi mer konkret inn på hennes kosthold. Siri har i den kommende uken fått i oppgave å registrere hva hun spiser og drikker i 3 hele dager, som vil jeg videre vil følge opp med henne i ukene fremover.

Følg Siri:

Uke 1 – Kom i gang

Uke 2 – Forsette etter en god start

Uke 3 – Møtes på RAW

Uke 4 – «Trening blir kjekkere og kjekkere»

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *