Ny serie! #Finnformenmedsiri

Skrevet av RAW Trening | 7. oktober 2018 | Ingen kommentarer

Følg Siri Abrahamsen og PT Ronny Døhli i 12 uker fremover og få nyttige tips til hvordan du kan etablere gode treningsvaner og få mer overskudd!

Uke 1 av 12

Siri er en travel trebarnsmor med en jobb som innebærer mye reising. Det er lenge siden hun har trent regelmessig, men nå ønsker hun å ta bedre vare på seg selv og etablere sunne treningsvaner. Med hjelp av Raw og PT Ronny Døhli skal Siri følge en 12 ukers treningsplan. Følg Siri på veien mot mer energi og overskudd!

Fokus denne uken: Nå starter vi! Denne uken konkretiserer vi mål, lager treningplan og treningsprogram, samt etablerer rutiner.

Siri:  — Etter å ha startet eget firma for fire år siden, skilsmisse og tre barn på barneskolen, trenger jeg nå å ta bedre vare på meg selv. Det er mer enn sju år siden jeg har trent regelmessig, og selv om jeg ikke er eldre enn 32 år, merker jeg at kroppen blir stiv og sliten litt for fort. Jeg ønsker meg mer energi, jeg vil føle meg mer vel og ikke minst kjenne at jeg er sterk og tåler det tempoet jeg har i hverdagen. For meg er det også viktig å være aktiv sammen med guttene mine, spille basketball, fotball og leke sammen.

Ingen av mine uker er like. Jeg jobber som foredragsholder, med mye reising og lite rutiner. Derfor er det viktig å finne trening som er lett å gjennomføre uansett hvor jeg er.

Målet for meg er å finne treningsglede og få det inn som vane. Vane – da mener jeg at jeg automatisk får aktivitet hver dag og trening med god puls i 30 minuter sammenhengende fire ganger i uken. Jeg har et grønt skjørt som jeg har hatt lyst å passe i ca fire år, og det er et mål å komme inn i det!

Når det gjelder aktivitet, så vil det være aktiviteter som jeg også gjerne kan gjøre sammen med barna mine.

Det viktigste er å føle meg sterk og stram, og jeg er ikke så opptatt av vekten.

Styrkeprogrammet Siri skal følge de første seks ukene

Ronny: — Denne uken har vi konkretisert Siri sine mål og lagt grunnlaget for gode treningsrutiner fremover. Jeg har utarbeidet en ukesplan og spesifikke treningssprogram for hver økt hun skal gjennomføre. Vi fokuserer på å ha så faste rutiner som mulig, men vet samtidig at ting må tilpasses noe fra uke til uke. Derfor blir et suksesskriterium for Siri at hun hele tiden er i forkant og planlegger godt.

Jeg opplever at Siri er veldig motivert, og det er et helt supert utgangspunkt. Samtidig blir det viktig å tenke langsiktig, da dette handler om å etablere varige treningsrutiner. Da er det også viktig at vi ikke brenner av alt kruttet de første ukene, men er realistisk på hva som hun klarer å holde.

Så langt har vi kommunisert på telefon og Skype. Det fungere helt fint, men Siri kommer til Oslo og RAW i uke 42 ,så da vil vi kunne gjennomføre en økt sammen og kjøre noen tester, slik at vi har et utgangspunkt og kan måle hennes fremgang gjennom denne perioden.

Når Siri skal utføre intervaller er dette et av alternativene hun kan velge mellom!

Grunnen til at vi ikke tester allerede første uke, er at hun ikke er i Oslo de to første ukene, men det handler også om at vi ønsker at hun kommer godt i gang, får innført god teknikk og sånn sett er klar for å utfordre seg litt ekstra gjennom en test. Det vil også minske skaderisikoen og gi henne en bedre opplevelse.

Ser veldig frem til å følge henne opp fremover og vi kommer til å ha kontakt èn gang i uken, slik at vi får snakket om hvordan det går og gjort eventuelle justeringer der det trengs.

Uke 1

Siris mål:                   Få mer energi, føle meg vel og kjenne at kroppen er sterkere og lettere.

Treningsrutiner:        4 treningsøkter à min. 30 min. pr uke

Aktivitetsmål:            Min. 3 økter pr uke à 30 min. de dagene Siri ikke trener (ballspill med barna, gåturer, sykling etc.)

Fokus videre: Være i forkant og gjennomføre uken som planlagt! 

 


Følg Siri på Instagram: @siri.abrahamsen

 

  • LYST TIL Å FINNE FORMEN DU OGSÅ? Ta kontakt med Ronny på ronny@rawtrening.noog bestill PT-time i dag!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *