“Det handler om selvrespekt” – #FinnformenmedSiri

Skrevet av RAW Trening | 18. desember 2018 | Ingen kommentarer

Bakgrunn: Siri har en travel jobb med mye reising og er mor til tre. Det er lenge siden hun har trent regelmessig, men nå ønsker hun å å ta bedre vare på seg selv og etablere sunne treningsvaner. Med hjelp av RAW og PT Ronny Døhli følger Siri en 12 ukers treningsplan. Følg Siri på veien mot mer energi og overskudd!

Siris mål: Få mer energi, føle meg vel og kjenne at kroppen er sterkere og lettere.

Treningsrutiner: 4 treningsøkter à min. 30 min. pr uke

Aktivitetsmål: Min. 3 økter pr uke à 30 min. de dagene Siri ikke trener (ballspill med barna, gåturer, sykling etc.)

Fokus denne uken: Fortsette med rutinene og notere kosthold

Siris kommentar:
Siri deler sin livsstilsendring på sin instagramprofil @siri.abrahamsen

Nå er desember stemningen her og jeg kjenner at tankene jobber hardt – skal jeg bare gå inn i “kosemodus” og ikke bry meg før 01.01?

Høsten ble ikke helt så bra som jeg hadde tenkt treningsmessig. Dagene har vært særdeles innholdsrike og jeg tviler på meg selv. Kommer jeg noengang til å klare dette? Jeg bagatelliserer hvor viktig er for meg innimellom. Andre dager kjenner jeg igjen at dette er kjempeviktig for meg. Det er litt slitsomt å stå sånn i limbo. Har så lyst å bare bli enig med meg selv.

Jeg er midt i fasen hvor det begynner å bli vanskelig – hvor jeg får lyst å gi opp. Jeg mister troen på at jeg kan endre meg på dette feltet.

DET HANDLER OM SELVRESPEKT 

Samtidig handler dette om selvrespekt, jeg vil veldig gjerne være snillere med meg selv. Blir spennende dette. Nå trening to dager i uken ut året, så en evaluering på hva som er lurt og mulig videre.

Ronnys kommentar:

Det vil være perioder for alle der ting går lett og andre  perioder der det er tungt og utfordrende. Siri har definitivt fått smake på begge deler denne høsten, men ikke fått mye gratis. Sånn kan det være og det vil i de tunge periodene alltid være fristende å gi opp.

Siri og jeg hadde en god prat rundt dette. Ved oppstarten satte vi opp konkrete mål for denne 12 uker perioden som virket fornuftige og realistiske der og da. Jeg utfordret Siri hele tiden på om det var gjennomførbart over tid til tross for hennes hektiske hverdag, noe hun mente  det var.

Nå ble høsten mer aktiv og utfordrende enn antatt, ikke minst da hun ble syk. Og forutsetningene har også endret seg noe underveis i forhold til det utgangspunktet var. Slik vil det som regel alltid være, at ting endrer seg. Da handler det likevel om å fortsette prosessen, men justere målene noe. Det er en STOR forskjell både fysisk og mentalt på å gjøre justere mål og plan noe, enn at man ”gir opp” for så å starte på nytt på nyåret. For da må man virkelig starte helt på nytt, mens man nå gjennomfører og holder prosessen gående bare med noen justeringer.

LÆRINGEN FOR SIRI:

Man må neste alltid gjøre små elle større justeringer underveis i en slik prosess. Det er viktig å være realistisk hele veien og det gjør alt mer gjennomførbart og ikke minst motiverende. Videre vil det ALLTID komme slike perioder igjen og  kommer man seg gjennom det på en god måte vil man opparbeide seg god selvtillit og erfaring på hvordan man skal takle det også neste gang.

Fokus videre:

Vi har justert målet om å gjennomføre 2 treningsøkter i uken, og alt ekstra blir en bonus. Fortsatt fullt fokus på å være aktiv i hverdagen, være med på aktiviteter med barna og spise fornuftig.

Følg Siri:

Uke 1 – Kom i gang

Uke 2 – Forsette etter en god start

Uke 3 – Møtes på RAW

Uke 4 – «Trening blir kjekkere og kjekkere»

Uke 5 – Barneuke og logistikk

Uke 6 – Når ingenting går som planlagt

Uke 7 – Back on track!

Uke 8 – Stolt av meg selv

Uke 9/10 – Sykdom!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *