Tungt å være tilbake på jobb?

Skrevet av Cecilie Ystenes | 15. august 2016 | Ingen kommentarer

Det er helt normalt å kjenne på et noe lavere gir etter at man har senket skuldrene med sene kvelder, god mat og hyggelig selskap! Det er uansett viktig for mange å komme i prestasjonsmodus ganske raskt etter ferien, og i artikkelen på VG idag gir undertegnede og flere andre gode folk i bransjen min tips om hvordan du kan raskt komme tilbake der du slapp.

 

For å lese hele artikkelen må du betale noen kroner – men jeg gir deg i dette blogginnlegget noen av mine tips som du kan henge opp på kjøkkenet og teste! For hele artikkelen logg deg inn her!

Min guide til en mindre brå overgang etter ferien:

• Ikke start med å utsette
Selv om innboksen kan virke uoverkommelig hjelper det ikke å utsette å svare på e-postene til langt ut i oktober. Det samme gjelder andre arbeidsoppgaver.

• Belønn deg selv
Gi deg selv en belønning når du når målet, om det er noe så enkelt som å hente deg en kopp kaffe etter at du har svart på ovennevnte e-post du vurderte å utsette å svare på..

•Ta initiativ selv
Det er fort gjort å tenke at din hverdag formes av de du har rundt deg. Vær isteden selv en kulturskaper og ta initiativ til hvilken holdning som skal definere starten på en spennende jobbhverdag.

• Lag en plan for dagen og uken
Lag en «sjekkliste» for hvordan du best kan komme i gang igjen. Kryss av etter hvert som du gjennomfører de ulike punktene, for å se fremgangen.

• Rydd på kontorpulten din
En ryddig pult gjør ofte at du føler du er mer klar for nye oppgaver og en ny høst.

• Tenk positivt om jobben din:
Heller enn å tenke på hvor dumt det er at ferien er over – tenk på alt du har lyst å få til etter ferien.

• Samarbeid med personer som motiverer deg
Å jobbe med mennesker som engasjerer og motiverer deg gjør det enklere å komme i gang etter ferien.

• Skaff deg variasjon i hverdagen
Bland oppgaver som du må gjøre med oppgaver som du gleder deg til å gjøre.

 

Ha en strålende start på uka!

 

Cecilie

 

e-post: cecilie@rawtrening.no

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *