UKE 2: #finnformenmedSiri

Skrevet av RAW Trening | 11. oktober 2018 | Ingen kommentarer

Følg Siri Abrahamsen og PT Ronny Døhli i 12 uker fremover og få nyttige tips til hvordan du kan etablere gode treningsvaner og få mer overskudd!

Uke 2 av 12

Bakgrunn: Siri har en travel jobb med mye reising og er mor til tre. Det er lenge siden hun har trent regelmessig, men nå ønsker hun å å ta bedre vare på seg selv og etablere sunne treningsvaner. Med hjelp av RAW og PT Ronny Døhli følger Siri en 12 ukers treningsplan. Følg Siri på veien mot mer energi og overskudd!


Siris mål: Få mer energi, føle meg vel og kjenne at kroppen er sterkere og lettere.

Fokus denne uken: Etablere rutiner og komme i gang med programmet. Være i forkant og planlegge godt.

Treningsrutiner: 4 treningsøkter à min. 30 min. pr uke

Aktivitetsmål: Min. 3 økter pr uke à 30 min. de dagene Siri ikke trener (ballspill med barna, gåturer, sykling etc.)

Siris kommentar: — Uken frem til nå har jeg vært uten guttene – det gjør det ofte lettere å finne tid til trening. Treningsprogrammet fungerer fint, spesielt kondisjonsdelen er jeg godt motivert til. Selv om det er relativt tungt og går sent. Jeg løper på maks 9 km i timen. Styrken krever litt mer selvdisiplin, selv om det er et enkelt og godt program.

Etter å ha kjøpt meg en aktivitetsmåler, er jeg blitt veldig bevisst på å bevege meg mer – når jeg snakker i telefonen, det å ta den ”lange veien” hjem.

Du kan følge Siris hverdag på hennes instagramprofil: @siri.abrahamsen

Jeg ser og at på en dag med foredrag og travel jobbdag, går jeg lett 10 000 skritt. I helgen gikk jeg 25 000 skritt både lørdag og søndag. Jeg har også lært at det beste for meg er å trene om morgenen, utover dagen har jeg mindre og mindre selvdisiplin og kjenner meg fortere trøtt.

Det å være så aktiv har også gjort at jeg virkelig er sulten til måltidene og at jeg gleder meg til å spise. Jeg holder meg stort sett borte fra sukker og hvete, og velger heller grove kornprodukter og gode matkilder.

Søvn og hvile blir også målt – jeg ser at jeg tror jeg sover mer enn jeg faktisk gjør.

Så jeg vil i denne perioden også passe på å sove flere timer. Jeg ligger gjennomsnittlig på 6,5 time og jeg vet at 8 timer er topp for meg.

Jeg har gått ned 1,5 kg den første uken. Blir spennende å se hva jeg får til uken med høstferie og de tre sønnene rundt meg.

Ronnys kommentar: — Denne uken har gått veldig fint og Siri har vært flink til å planlegge godt og gjennomføre programmet. Med hennes hektiske hverdager er rutiner ekstremt viktig og vil også gi henne bedre forutsetninger til å prestere i jobben sin. Siri har virkelig tatt tak i dette, og er god på å synliggjøre sitt aktivitetsnivå og fremgang. Dette er motiverende!

Fokus videre:

Fortsette denne uken med det samme fokuset, og så blir det viktig å tenke også at dette er et langsiktig prosjekt. Slik at hun ikke brenner av alt kruttet nå, men balanserer det fint. I neste uke vil vi møtes fysisk på RAW og vil da gjøre eventuelle justeringer som trengs, men viktig at hun da har gjennomført programmene skikkelig disse to ukene.

SKRIV UT SIRIS TRENINGSPROGRAM OG HENG DET PÅ KJØPESKAPET! (WeTransfer)

 

Følg Siri:

Uke 1 Kom i gang

Uke 2: Fortsette etter en god start!

Uke 3: Møtes på RAW!

 

Følg Siri på Instagram: @siri.abrahamsen

 

LYST TIL Å FINNE FORMEN MED PT DU OGSÅ? Ta kontakt med Ronny på mail: ronny@rawtrening.no

 


Headerphoto: KK Magazine

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *