Uke 4 – “Trening blir kjekkere og kjekkere”

Skrevet av RAW Trening | 29. oktober 2018 | Ingen kommentarer

Uke 4 av 12

Bakgrunn: Siri har en travel jobb med mye reising og er mor til tre. Det er lenge siden hun har trent regelmessig, men nå ønsker hun å å ta bedre vare på seg selv og etablere sunne treningsvaner. Med hjelp av RAW og PT Ronny Døhli følger Siri en 12 ukers treningsplan. Følg Siri på veien mot mer energi og overskudd!

Siris mål: Få mer energi, føle meg vel og kjenne at kroppen er sterkere og lettere.

Treningsrutiner: 4 treningsøkter à min. 30 min. pr uke

Aktivitetsmål: Min. 3 økter pr uke à 30 min. de dagene Siri ikke trener (ballspill med barna, gåturer, sykling etc.)

Fokus denne uken: Komme tilbake til hverdagsrutinene etter høstferien som var utfordrende!


Siris kommentar:

Jeg syns trening blir kjekkere og kjekkere – det begynner å bli en naturlig del av uken min. Ikke så mye ork lenger.

De siste ukene har jeg vært på 6 timer per natt med søvn, det er for lite for meg. Så jeg kjenner meg ganske trøtt. Vekten har gått ned 1,5 kg på disse tre ukene, som jo ikke er så mye. Men jeg kjenner meg bedre.

Til tider er det mye tid som går bort i reising. Da prøver jeg å ”gå turer” på flyplasser og tenke aktivitet. Jeg innser at jeg må tenke langsiktig og at kjappe resultater ikke er noe å hige etter.

Du kan følge Siris reise på hennes Instagram: @siri.abrahamsen

Sist uke var det bursdagsfeiring så da unnet jeg meg en sjokoladekake, men holder meg borte fra mye raske karbohydrater som ikke gir meg glede eller god energi. Forsøker å tenke balanse, selv om jeg vet at hadde jeg vært strengere med meg selv hadde jeg fått raskere resultater.

Styrketreningen er mye kjekkere nå etter vi trente sammen – så den økten skal jeg få med meg sønnene mine på denne uken. To økter på tredemølla også satser jeg på svømming, turer og basketball med guttaboys.

Fra nå skal jeg begynne å skrive ned hvor langt jeg løper og mer detaljert på styrkeprogresjonen.

Ronnys kommentar: (til Siris erfaringer og kommentarer):

Denne uken har Siri gjort en god jobb med å komme tilbake til de gode rutinene etter en mer utfordrende høstferie. Det er viktig at man evner å komme på rett spor igjen så fort som mulig, etter man har havnet litt utenfor.

Vi hadde vårt første fysiske møte på RAW denne uken der vi fikk tatt en status og kjørt igjennom hele programmet. Jeg fikk også gitt henne innspill på teknikk og utfordret henne noe mer enn hun har gjort på egenhånd som hun kan ta med seg videre slik at vi sikrer oss den fremgangen vi ønsker. Så det blir et viktig fokus fremover at Siri tør utfordre seg uten at det går ut over teknikk og god gjennomføring. Tanken er å gjøre en liten justering og utfordre noe mer hele veien som ikke merkes så mye internt i hver treningsøkt, men som gjør en relativt stor forskjell når vi gjør opp status etter disse 12 ukene!

Fokus fremover er at Siri tørr å utfordre seg uten at det går ut over teknikk og god gjennomføring.
PT Ronny og Siri diskuterer treningsøkten de nettopp har gjennomført

Vekt er ikke Siri hovedmål, men samtidig et mål hun har og som vi også må se en positiv utvikling på. Når det er sagt er ½ kg nedgang i uken, som er det hun har gått ned så langt, innenfor det man kan si er en fornuftig nedgang. Hennes mål er å gå ned 7 kg på disse 12 ukene noe som også tilsier at vi er relativt godt i rute. Ikke minst med tanke på det langsiktige perspektivet vi har og viktig å huske på at når man trener styrketrening med mål om å øke styrke og muskelmasse, vil det i realiteten virke mot og delvis bremse vektnedgangen. Men for hennes kroppssammensetning og den reelle nedgang i fettmasse vil det naturligvis være veldig positivt.

Gledelig å se at Siri begynner å finne mer og mer glede rundt treningene og det å være fysisk aktiv i hverdagen. Det å se at hun også har et bra fokus på det å være i forkant på hva og når hun spiser er bra og dette er noen helt essensielle punkter for at hun skal nå sine mål på kort og lang sikt.

Fokus videre:

Fremgang! Legge inn en liten økning hver uke på både styrke- og kondisjonstreningen, uten at vi går utover teknikk og gjennomføring.

Følg Siri:

Uke 1 – Kom i gang

Uke 2 – Forsette etter en god start

Uke 3 – Møtes på RAW

Uke 4 – “Trening blir kjekkere og kjekkere”

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *