Deilig og sunn frokost, samt de beste kostholdstipsene fra Mia i RAW trening!

Skrevet av RAW Trening | 26. april 2016 | Ingen kommentarer

Lyst på en deilig frokost oppskrift og de beste tipsene til en sunn hverdag fra Mia i RAW? Da er dette innlegget noe for deg!

Ved siden av å jobbe som personlig trener, kostholdsveileder og yoga instruktør i RAW trening, inspirerer Mia Eckhoff tusenvis av jenter hver måned med sine gode oppskrifter i magasinet Shape Up.

Vi spurte Mia om hva som er hennes beste tips til en sunn livsstil + om hun kunne dele en god frokost! Det kunne hun selvsagt 🙂

Her er Mia sine beste tips:

– Fyll opp kjøleskapet med rene, freshe og fargerike råvarer på mandag. Dette gir meg inspirasjon til en sunn og frisk uke
– Lag eller gjør klar frokosten evt lunsj kvelden før. Da har du ett godt utgangspunkt hvis du våkner opp trøtt og umotivert dagen etter
– Balanser uken. Dvs ikke vær alt for streng med deg selv. Da er det enkelt å gå på en godis- smell på kvelden.
– Ha alltid med deg sunn snacks i vesken
– Meatfree dager. Gjerne gå all inn vegetardag. Masse grønnsaker denne dagen.

Raw_Trening_Mia_Blegeberg_Eckhoff_01
Mia Eckhoff, Kostholdsveileder, PT og yoga lærer i RAW!

 

Perfekt frokost eller ettetrenings måltid

Kald «overnight» havre og chiagrøt

kjøleskapsgrøt

Dette trenger du (1 porsjon):

30 g havregryn

2 ss chiafrø

1 kopp rismelk, kokosmelk eller mandelmelk

Litt kanel

Eventulet litt søtning, f.eks. 1 ts honning eller kokossukker

Frukt og bær som topping

Slik gjør du:

Bland alle ingrediensene i en beholder med lokk. La det stå i kjøleskapet over natten. Havregrynet og chiafrøene sveller og blir til en tykk grøt.

Denne er perfekt både til etter trening og som frokost.

Tips:

Skal du ha den med ut, så topp med frosne bær. Da holder den seg bedre og blir perfekt til du skal spise den om noen timer.

NYT 🙂

 

Foto: Lars Erik Bakken, Privat fra Mia

Klær: Run & Relax