Når ingenting går som planlagt – uke 6

Skrevet av RAW Trening | 12. november 2018 | Ingen kommentarer

Uke 6 av 12

Bakgrunn: Siri har en travel jobb med mye reising og er mor til tre. Det er lenge siden hun har trent regelmessig, men nå ønsker hun å å ta bedre vare på seg selv og etablere sunne treningsvaner. Med hjelp av RAW og PT Ronny Døhli følger Siri en 12 ukers treningsplan. Følg Siri på veien mot mer energi og overskudd!

 

Siris mål: Få mer energi, føle meg vel og kjenne at kroppen er sterkere og lettere.

Treningsrutiner: 4 treningsøkter à min. 30 min. pr uke

Aktivitetsmål: Min. 3 økter pr uke à 30 min. de dagene Siri ikke trener (ballspill med barna, gåturer, sykling etc.)

Fokus denne uken: Fortsette med rutinene og notere kosthold

Siris kommentar:

Sist uke var ikke bra. Begynte med styrkeøkten på mandag og en intensjon om å spise bra og skrive kostdagbok – sånn ble det ikke.

12 timers arbeidsdager, bok i trykken, logistikk med guttene og barnevakter. Halloween og lekser – mer enn 15 timer på scenen på tre dager, gjorde at jeg ble småsyk og enormt sliten. Tanken på å trene var langt utfor hva jeg følte var mulig. Også i tillegg blir jeg så skuffet over meg selv.

Jeg spiste alt mulig i helgen og føler meg igjen kjip mandag morgen. Jeg sitter nå og planlegger uken og hvordan jeg kan visualisere andre vaner og gjøre meg selv god igjen. Det beste for meg er om jeg bare ”sletter” uken som gikk og går inn igjen med det jeg egentlig vil. Med omsorg for meg selv og raushet.

INSTAGRAM: Følg Siri på hennes livsstilsendring – @siri.abrahamsen
Ronnys kommentar:

Når ingen ting går som planlagt!

Denne uken gikk det ikke som planlagt for Siri. Med et enormt tempo og veldig mange ting på jobb ble det ikke til at hun klarte å følge opp planen og de gode rutinene. Så der hun var positiv og optimistisk før hun gikk i gang med uken ble det dessverre ikke slik.

I alle slike prosesser der vi jobber med å endre våre vaner og rutiner så vil det alltid være dager og uker som ting ikke går slik vi har planlagt eller ønsker. Det er viktig å være forberedt på og det er i slike stunder man virkelig får utfordret hvor dypt og viktig målet egentlig er. For dersom det ikke er et mål som er viktig nok for en så vil man fort ikke finne mening, eller finne veldig mange gode unnskyldninger for at man ikke skal komme seg tilbake på rett spor.

Læringen til Siri etter denne uken er:
  • Legge opp til en uke som er realistisk og gjennomførbar. Rett og slett legge en plan som gjør at hun opplever noen seire til tross for at hun ikke får til like mye som hun gjør på de gode ukene.
  • Være nøye med de tingene man kan få til og ikke tenker at når noe går skeis så kan man likeså godt bare gi opp alt og unne seg de tingene man helst skal unngå.
  • Husk på at det alltid vil komme opp og nedturer i en slik prosess. Når ting flyter av seg selv er det ikke noe problem å være flink, men det er i oppoverbakkene man får testet seg og da man må vise at man klarer å gjøre gode valg.

De tingene som er gjort får man uansett ikke gjort noe med. Så Siri og jeg snakket en del om at det er noe vi tar med som en erfaring og lærer av, men så retter vi fokuset på det som skjer videre og gjør alt det vi kan for at uken som kommer skal bli en skikkelig bra uke. Og starter hun uken bra så vil dette fort være glemt og hun vil kjenne på en godfølelse av å være på rett spor igjen.

Fokus videre:

Bruke målet og se seg selv der hun ønsker å være, og bruke det som motivasjon for å komme på rett spor igjen. De første dagene i den kommende uken blir veldig viktige og vise at hun klare å gjennomføre de planlagte tingene. Da er denne uken fort glemt og blikket rettes på det som skal skje fremover og jobbe mot målene!

Følg Siri:

Uke 1 – Kom i gang

Uke 2 – Forsette etter en god start

Uke 3 – Møtes på RAW

Uke 4 – «Trening blir kjekkere og kjekkere»

Uke 5 – Barneuke og logistikk