Se muligheter, ikke begrensninger

Skrevet av RAW Trening | 20. mai 2016 | Ingen kommentarer

Å se muligheter fremfor begrensninger er ikke bestandig lett, men ved å trene på disse tipsene over tid vil du kunne snu flere dårlige dager til bra dager!

Pia er godt igang med jobben som mentaltrener, men har også andre oppgaver i hverdagen utover en til en samtaler, foredrag og undervisning. Nylig skrev hun dette på bloggen sin:

Som jeg skrev i søndagens innlegg, i dag er det den internasjonale IBD-dagen. I den anledning har jeg blitt bedt om å skrive mine tips innen mental og fysisk trening, til hvordan man på best mulig måte kan gi seg selv de beste forutsetningene for å implementere gode treningsvaner i en hverdag preget av en IBD-diagnose.

_DSC1784

Og selv om innlegget er rettet mot de som har denne diagnosen, så er vi enig i det Pia skriver her:

Å få tankene over på andre ting, skifte fokus, og tune seg selv inn på en positiv tankegang stiller altså sentralt. Dette gjelder jo ikke bare de med en diagnose – vi har alle bekymringer, plager og negative tanker fra tid til annen, som lett kan komme i veien for blant annet gode treningsvaner.

Eller hva?

SÅ – hva gjør vi da?

Uavhengig av diagnose og tilstand vet vi at vår evne til å fokusere på de riktige tingene påvirker tankene og atferden vår, og dermed også hvor lykkelig vi føler oss.

Det er ikke dermed sagt at det er enkelt å «tenke seg» til en fysisk bedre tilstand, men å jobbe tankene bort fra bekymringer, grubling og kverning, det er fullt mulig. Her er tre tips til hva du kan gjøre for å se muligheter fremfor begrensninger når du kjenner på grublerier i topplokket, og gjøre det som du egentlig vet du vil – dra på trening og jakte godfølelsen!

Har du lyst til å få tipsene til Pia? Trykk deg inn på bloggen hennes her! Eller book en uforpliktende prøvesamtale med henne nå før sommeren! 

Du kommer i kontakt med Pia ved å maile henne en e-post: Pia@rawtrening.no

Ha en strålende helg!

 

alle foto: Lars Erik Bakken for RAW trening as