Slik finner du dine styrkekilder!

Skrevet av RAW Trening | 18. mai 2016 | Ingen kommentarer

Her får du øvelsen og tipsene til hvordan du kan finne deg selv når det koker som mest!

Personlige styrkekilder

Slike som løfter selvtilliten. Hva henter du i ditt styrkekammer? Øvelsen i dette blogginnlegget kan benyttes for å gjenopprette og opprettholde selvtillit selv i de tøffeste tider.

Forskjellige mennesker henter styrke og påfyll fra ulike kilder, som trening, baking, mekking, hagearbeid, kunst osv. Ved å ta en gjennomgang og liste opp en full oversikt over ressurser du har tilgang til og som gir deg styrke, kan du lade opp batteriene med vilje.

Hva består dine ressurser av? Felles for mange er venner og familie samt hobbyer. Og mulig du har noe som er unikt for deg? Mulig du har noen favorittkilder du vanligvis bruker? Det er også viktig å variere disse noe da ulike kilder kan hjelpe deg til å føle deg bedre på ulike måter til ulike tider.

 

_DSC9487Mia LR

Øvelse: Skap deg tid. Gjerne på daglig basis, om så korte 10 minutters økter.

Det tar deg sekunder å starte på listen med dine kilder til styrke.

Fullfør disse 5 setningene:

 

  1. Jeg føler meg vel når jeg…

 

 

  1. Jeg føler meg vel når jeg …

 

 

  1. Jeg føler meg vel når jeg…

 

 

  1. Jeg føler meg vel når jeg…

 

 

  1. Jeg føler meg vel når jeg…

 

Fortsett gjerne på denne listen med så mange kilder du kan. Gå deretter gjennom og se på hva som tjener deg godt og hva som er mindre hensiktsmessig for din selvfølelse også i lengre perspektiv.

Ex. Spise 1 kule med iskrem en sjelden gang vs. 3 kuler hver kveld. 🙂

Bygg på denne listen etter hvert og bevar denne som en liten styrkekatalog, som ditt verktøy for å lede egne følelser og opprettholde god selvfølelse.

Kilde: Mental styrketrening, Cecilie Ystenes – som du kan få kjøpt her!

ystenes-kBQmhzHSLVKXA0bdu2bAew

Foto: Lars Erik Bakken @fotobakken for @rawtrening

Copyright all tekst RAW trening