«Stølhetsgaranti»

Skrevet av Carl Christian Aasheim | 31. august 2017 | Ingen kommentarer

Denne øvelsen var ny for meg for bare inntil et par dager siden. OM (!) jeg kjente det i magemuskulaturen dagen etter :)

Når jeg ser øvelser som jeg ikke har prøvd før så blir jeg nysgjerrig. Jeg har prøvd utallige varianter av rollout’s og «superman» – lignende øvelser i slynger, sklimatter, strikker, hjul, vekststenger etc, men akkurat denne varianten var ny for meg:

Ettbens skrå rollout

Hvis man sammenligner denne øvelsen med en tradisjonell rollout rett frem, så gir denne øvelsen utfordringer i flere plan. Den har et 3D fokus som gjør at man aktiverer og utfordrer muskulaturen ganske annerledes enn tradisjonell rollout. Tanken bak denne øvelsen er å aktivere og fokusere i større grad på skrå magemuskulatur samtidig som du jobber med å holde rygg – og bukmuskulatur sterk i flere plan samtidig.

Har du ikke prøvd den så gi den et forsøk.

Et lite tips på veien: Pass på så du unngår å «falle» ned i for mye svai i korsryggen. Ikke gå lengre ut enn du har kontroll på. Du skal kjenne at du bruker magemuskulatur, særlig skrå magemuskulatur og det skal ikke gjøre vondt underveis.

Lykke til og god trening.

Og du! Har du noen øvelser som du kanskje selv har funnet på? Dine egne varianter av mer kjente øvelser? Hashtagg de gjerne med #osteoptcalle på instagram om du har lyst til å dele de?