Stolt av meg selv – #Finnformenmedsiri

Skrevet av RAW Trening | 26. november 2018 | Ingen kommentarer

Uke 8 av 12

Bakgrunn: Siri har en travel jobb med mye reising og er mor til tre. Det er lenge siden hun har trent regelmessig, men nå ønsker hun å å ta bedre vare på seg selv og etablere sunne treningsvaner. Med hjelp av RAW og PT Ronny Døhli følger Siri en 12 ukers treningsplan. Følg Siri på veien mot mer energi og overskudd!

Siris mål: Få mer energi, føle meg vel og kjenne at kroppen er sterkere og lettere.

Treningsrutiner: 4 treningsøkter à min. 30 min. pr uke

Aktivitetsmål: Min. 3 økter pr uke à 30 min. de dagene Siri ikke trener (ballspill med barna, gåturer, sykling etc.)

Fokus denne uken: Fortsette med rutinene og notere kosthold

Siris kommentar:

Jeg har sovet 8 timer i snitt, vært særdeles aktiv på jobb. Gått mye. Reist mye. Siste uken var rekorduke på jobb med 18 timer på scenen på 5 dager.

Jeg har klart å ta sunne valg på ”veien” selv om det har vært hektisk. Spist bra – planlagt. Ble skikkelig stolt av meg selv på båten hjem fredagsettermiddag. Da kjøpte jeg vann med kullsyre, klementin og en pære. Jeg motstod kaker og desserter hele uken. Spist mye grønnsaker, fisk og litt frukt. Kjenner jeg lettere nå legger merke til når jeg er mett. Merker endring i forholdet til mat og har gått ned 3 kg på disse ukene.

Sliter med endel hodeverk som gjør at jeg har trent styrkøktene og gått turer – jeg har ikke orket å løpe pga hodepinen. Har kuttet sukker helt og er veldig fornøyd med det.

Mange timer på scenen stopper ikke Siri fra å finne formen!
Ronnys kommentar:

Siri er virkelig flink om dagen!!

Med all den aktiviteten på jobb og med så mye som hun gir av seg selv hver dag så er det imponerende å se det hun får til om dagen når det gjelder trening, aktivitet og kosthold. Hun har tatt noen tydelige valg som gjør at hun sipper å vurdere hver dag om hun skal gjøre slik eller slik, men har en rutine som gjør mange ting lettere. Samtidig er det ALLTID motiverende å se fremgang som viser at det er verdt innsatsen. Så det er gøy!

I en periode med full fart på alle fronter og til tider mye stress, så kan det være at intensiv og tøff trening ikke er greia – rett og slett fordi kroppen ikke er klar for det. Og dette har hun løst veldig bra med å erstatte intervalltreningen på mølla med å gå turer i stedet. Som ofte vil bare være positivt på flere områder utover det treningsmessige.

Så læringen man kan hente fra Siri denne uken er at tydelige mål og gode rutiner gjør det mye lettere å ta gode valg i hverdagen. Og viktigheten av å finne gode alternativer dersom den opprinnelige planen ikke er gjennomførbar – noe aktivitet er alltid utrolig mye bedre enn ingen ting!

Fokus videre:

Holde fullt fokus og være nøye på å gjennomføre trenings- og kostholdsrutinene videre!

Med det trykket Siri har på jobb om dagen så ønsker jeg ikke å pushe for mye på å øke i treningsprogrammene, men er aller mest opptatt av at trenings- og aktivitetsrutinene sammen med kostholdet skal holdes og gjennomføres hver uke. Ved å pushe for mye akkurat i denne fasen kan det være det som tipper det over og jeg er trygg på at hun uansett vil få fremgang hvis hun gjennomfører det som er planen. Så vil vi legge inn mer økning når forutsetningene er der.

Følg Siri:

Uke 1 – Kom i gang

Uke 2 – Forsette etter en god start

Uke 3 – Møtes på RAW

Uke 4 – «Trening blir kjekkere og kjekkere»

Uke 5 – Barneuke og logistikk

Uke 6 – Når ingenting går som planlagt

Uke 7 – Back on track!