Tren de nedre magemusklene riktig!

Skrevet av RAW Trening | 20. april 2016 | Ingen kommentarer

Å trene mage er noe mange ønsker. Men hvordan gjør man det riktig? Anne Marthe, PT i RAW ble intervjuet av KK tidligere denne uka. Les hva hun svarte her.

Ifølge Anne Marthe Myhre som er fysioterapeut og personlig trener hos RAW Trening, handler det ikke bare om at man gjør feil type mageøvelser, det handler nok mer om at fettlagrene våre legger seg nettopp her.

42-27023848_0
MAGEMUSKLER: De nedre magemusklene kan riktignok være litt vanskeligere å trene enn de øvre. Men med riktig teknikk vil du kunne se resultater ganske raskt. Foto: © Patrik Giardino/Corbis

– Den øvre delen av magemusklene som ligger over ribbene blir derfor mer synlig enn den delen som blir liggende under underhudsfettet lenger ned på magen, sier hun til KK.no.

Den nedre delen av magen er tross alt et sted der de fleste av oss har lagret litt overskuddsfett, selv om man absolutt ikke trenger å være overvektig av den grunn. Så om man vil at musklene her skal komme bedre frem er man nødt til å forbrenne fett.

– Da er det vel så viktig med utholdenhetstrening (fettforbrenning), og enda viktigere er kostholdet. Man er nødt til å sørge for at energiforbruket er større enn energiinntaket. Men som man vet, er ikke punktforbrenning av fett mulig, forteller hun.

Les resten og HELE artikkelen på KK.no 

Ha en strålende dag 🙂

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *