Trenger du stabilitet?

Skrevet av Carl Christian Aasheim | 29. mars 2017 | Ingen kommentarer

. . . og spesielt i sidemuskulaturen av kroppen? Da er denne øvelsen noe for deg!

Da er det tid for siste innlegg i denne månedens rekke med alternative øvelser og variert trening. Har du ikke fått med deg de andre øvelsene denne måneden så kan du sjekke de ut her: øvelse 1, øvelse 2, øvelse 3 og øvelse 4.

Dette er en øvelse som utfordrer muskulatur i skulder, rygg, mage – og hofteregionen. I det øyeblikket du løfter det øverste benet, må hoftemuskulaturen på det underste benet jobbe ekstra mye for å holde hoftepartiet oppe. Prøv derfor å løfte det øverste benet forsiktig opp første gang du prøver øvelsen.

Øvelsen ser du her:

Sideplanke i slynger med kettlebell

Da håper jeg at du har fått inspirasjon til å prøve et par nye øvelser fremover. Husk at variasjon er viktig for å oppnå progresjon i treningen. Har du trent med det samme treningsprogrammet i mer enn 3-4 måneder så er det på tide å bytte ut noen øvelser. Trenger du hjelp til å legge opp et nytt treningsprogram så ta gjerne kontakt med oss på RAW trening. Vi hjelper deg med å nå dine mål!