Uke 3: #finnformenmedSiri

Skrevet av RAW Trening | 18. oktober 2018 | Ingen kommentarer

Uke 3 av 12

Bakgrunn: Siri har en travel jobb med mye reising og er mor til tre. Det er lenge siden hun har trent regelmessig, men nå ønsker hun å å ta bedre vare på seg selv og etablere sunne treningsvaner. Med hjelp av RAW og PT Ronny Døhli følger Siri en 12 ukers treningsplan. Følg Siri på veien mot mer energi og overskudd!

Siris mål: Få mer energi, føle meg vel og kjenne at kroppen er sterkere og lettere.

Treningsrutiner: 4 treningsøkter à min. 30 min. pr uke

Aktivitetsmål: Min. 3 økter pr uke à 30 min. de dagene Siri ikke trener (ballspill med barna, gåturer, sykling etc.)

Fokus denne uken: Fortsette rutinene og være i forkant. Spesielt viktig med tanke på høstferie sammen med barna.


Siris kommentar:

Høstferie med guttene – ble en krevende uke med tanke på at jeg skal finne formen.

Det ble smash, pizza og lite trening. Fikk en økt på 13 min, en halv styrkeøkt og en dag med fjelltur.

Det som er annerledes er at jeg ikke styrer så mye med det – jeg aksepterer at noen uker vil være sånn og jeg ville skape gode minner med guttene.

Kjenner at det til tider er krevende å prioritere trening når jeg egentlig føler meg sliten og trenger hvile. Samtidig er det utrolig deilig å passe på meg selv – gjøre det som er godt for kropp og sjel.

Ser frem til videre trening nå – og kjenner allerede at jeg føler meg litt sterkere enn før når jeg ikke gjorde noe. Fitbit-appen hjelper også på motivasjon med tanke på å gå når jeg snakker i telefon, ta trapper i stedetfor heis, hverdagsaktiviteten går opp og det er jeg glad for.

Ronnys kommentar: (til Siris erfaringer og kommentarer): Denne uken var det høstferie for Siri og barna. Dette er et hyggelig avbrekk fra hverdagen med ekstra tid til hverandre, men det kan også by på noen utfordringer. Og det fikk Siri kjenne på både når det gjelder treningsrutinene og at det kan bli litt vel mye kos.

Siri og jeg kommuniserte litt underveis i uken om at slike utfordringer er helt normalt å få spesielt i starten, så ingen grunn til panikk. Bare viktig å komme tilbake på rett spor igjen og fortsette å jobbe med de gode vanene. Og bruke det heller som en motivasjon til å være ekstra flink i dagene/ukene som kommer.

Forskjellen for Siri nå og før vi startet opplegget er at hun totalt sett beveger seg mer, selv om det denne uken ble mindre trening. Det er viktig å huske på og at man ser betydningen av at litt alltid er mye bedre enn ingen ting. Ellers er læringen til senere å være realistisk på hva som er mulig å gjennomføre når forutsetningene blir annerledes, som det ofte blir I ferier og lignende. Da må man heller finne andre aktiviteter, og da tenker jeg på noe alle kan gjøre sammen. Og også det å finne mat som barna synes er stas, samtidig som det er sunt og bra, og at man spiser noe helt annet. Det mener jeg er veldig viktig.

Fokus videre: Det viktige denne uken blir å komme inn i de gode rutiner igjen. Selv om denne uken ikke var helt optimal, så endrer ikke det noe i forhold til planen som er lagt. Det handler bare om å fokusere på det som skal skje fremover og være enda nøyere den neste uken. Vi skal ha vårt føste møte på RAW til uken der vi får gått igjennom alt så langt og sett på hvordan Siri ligger an i forhold til hele opplegget. Her vil vi gjøre eventuelle justeringer som trengs slik at vi vet at belastningen er riktig og at vi får den fremgangen vi ønsker de neste ukene.

Følg Siri:

Uke 1 Kom igang

Uke 2: Fortsette etter en god start!

Uke 3: Møtes på RAW!